משקיעים רבים כבר גילו את הפרויקט ברחוב מירון המתחדש, ברובע שצפוי לשחזר את ההצלחה של פלורנטין ונווה צדק, בזכות המיקום: לב תל אביב. כמעט כל הנכסים בבניין כבר נמכרו, במחירים שנחשבים לאטרקטיביים במיוחד

זוכרים את נווה צדק של לפני 20 שנה? רחובות מוזנחים ומתקלפים, עם בתים ישנים. אך תוך שנים מעטות התחיל המהפך של השכונה, וכיום היא מלאה בתי יוקרה עם תוויות מחיר של כמה וכמה מיליוני שקלים, חנויות בוטיק, בתי קפה – ותיירים שבאים לראות את השינוי האדיר שעברה.

לא מעט מביני עניין בתחום הנדל"ן משווים את נווה צדק של אז, רגע לפני המהפך, לשכונת נווה שאנן של היום, וצופים כי בשנים הקרובות גם היא תשתנה לטובה, כך שאי אפשר יהיה להכיר אותה. הסימנים כבר כאן: יותר ויותר בניינים ישנים מתחלפים בפרויקטים חדשים ומעוצבים, העירייה מחדשת את התשתיות ומשפצת את הרחובות, והצעירים כבר כאן – כדי ליהנות ממחירים של דרום העיר, וממיקום מרכזי, דקות ספורות משדרות רוטשילד.

המחיר עוד נמוך, אבל יזנק בתוך שנים ספורות

וכמו תמיד בעולם הנדל"ן, הראשונים לזהות את השינוי הם המשקיעים, שרבים מהם כבר דאגו לעצמם ורכשו דירה להשקעה באחד הפרויקטים החדשים בשכונה. קצב המכירות גובר והולך, ויש מי שכבר רואה התחלה של זינוק במחירים, מה שמאותת כי עכשיו הוא הזמן הנכון להיכנס לתמונה.

התהליך שעוברת נווה שאנן כבר מוכר, לאחר שראינו אותו מתרחש בנווה צדק ובפלורנטין: שכונה ישנה, מלאת בתי מלאכה, שמתגלה לפתע על ידי אמנים, צעירים ובעלי מקצועות חופשיים, שבאים אליה בהמוניהם בגלל המחיר הנמוך והסביבה הייחודית.

אחריהם מגיעים כל השאר – כל מי שרוצה ליהנות ממגורים בשכונה תוססת, מבתי קפה ומסעדות במרחק הליכה, ומתחושה שהוא נמצא במרכז העניינים. עם הזמן המחירים מוסיפים לעלות, כך שכל מי שלא זיהה את ההזדמנות בזמן, כבר לא יכול לעבור לשכונה – ומצטער על הפספוס.

דירה באזור המבוקש בתל אביב ב-1.5 מיליון שקלים

עכשיו נווה שאנן היא זו שתופסת את קדמת הבמה, כשפרויקטים חדשים רבים נבנים בה בזכות יזמים שצופים את העתיד, ובעזרת העירייה שנרתמה לחידוש השכונה. המיקום אידיאלי לא רק בשל הקרבה ללב העיר, אלא גם בשל המרחק הקצר מנתיבי איילון ומתחנת רכבת ההגנה, וגם הסמיכות לתחנות הרכבת הקלה שעתידות להיפתח קרוב מאוד לשכונה.

כל אלה – המיקום, תנופת ההתחדשות, ההשקעה של העירייה והצעירים שמתחילים למלא את השכונה – מביאים לתחילתו של גל עליות מחירים שצפוי להגיע בעוד פרק זמן קצר. הדוגמאות של נווה צדק ופלורנטין מעידות שלא מדובר בעליות זמניות, אלא סביר יותר להניח שהמגמה תהיה ממושכת ויציבה.

כך, גם אם כיום אפשר למצוא דירה בשכונה תמורת 1,500,000 שקלים בלבד – מחיר מגוחך יחסית למיקום המרכזי בתל אביב – הרי שבתוך עשר שנים, מי שלא יקנה היום יידרש לשלם על דירה כזו 2,500,000 שקלים, לפי הערכות.

פנטהאוז בפחות מ-3 מיליון שקלים

ברחוב מירון השקט, המצוי בצפון-מזרח נווה שאנן המבוקש ונהנה מנגישות גבוהה הן לרכב פרטי והן לתחבורה ציבורית, משווקת כעת קבוצת הורוביץ את הפרויקט "מירון 8". הבנייה מסביב לפרויקט נמוכה – שכן רק בשולי השכונה מתוכננת בנייה גבוהה, כך שתיווצר במקום אווירה שכונתית חמימה.

הפרויקט של קבוצת הורוביץ הוא בניין בוטיק עם 23 דירות בשש קומות, וכן חנויות בקומת הקרקע. על התכנון אמונים האדריכלים אסף אשרוב ואשר אהרוני ממשרד תואם אדריכלות, המתמחה בתכנון עירוני ומאחוריו פרויקטים רבים באזור.

למרות הסטנדרט הגבוה והיוקרתי של הבניין והדירות, בתכנון אדריכלי, המחירים בפרויקט עדיין נוחים יחסית, מה שמסביר את העובדה שהמשקיעים מיהרו לרכוש את כל הדירות בפרויקט, למעט שתי חנויות ופנטהאוז. דירת הפנטהאוז היא היחידה בקומה העליונה, ושטחה 87 מ"ר, לצד מרפסת של 23 מ"ר. פרט לה, נבנות בפרויקט דירות במגוון גדלים, כשלכל אחת מהן מרפסת וחניה, ובכולן מפרט ואבזור איכותיים.

מקפידים על איכות ומחירים אטרקטיביים

קבוצת הורוביץ, המשווקת את הפרויקט, היא בעלת ניסיון עשיר בייזום, תכנון ובנייה של בנייני דירות מסוגים שונים בישראל – ועוסקת בנדל"ן זה שנים רבות.

במהלך שנות פעילותה, החזון של הקבוצה מכוון לפרויקטים בסטנדרטים גבוהים מהמקובל בשוק, אך גם במחירים נוחים, מבלי להתפשר על מיקום הקרקעות ועל איכות התכנון, הבנייה וגמר הביצוע. את הפרויקט מלווה אחד ממשרדי עורכי הדין הבולטים בישראל – הרצוג פוקס נאמן.

כעת, כאמור, סיימה הקבוצה לשווק את הפרויקט במירון 8, חודשים ספורים אחרי שהחל. דירת הפנטהאוז שנותרה מוצעת תמורת כ-2,990,000 שקלים, מחיר יוצא דופן באטרקטיביות שלו עבור דירת פנטהאוז יוקרתית בתל אביב.

החנויות שנותרו למכירה, שכל אחת מהן היא בשטח של 20 מ"ר, מוצעות גם הן במחיר אטרקטיבי – כ-1,350,000 שקלים לכל חנות. כך, תמורת פחות מ-1,500,000 שקלים, יכולים משקיעים לקנות נכס באחד האזורים המבוקשים ביותר בעיר וליהנות מעליית המחירים שצפויה להגיע, כאשר לפי הערכות בענף, התשואה על השקעה שכזו יכולה להגיע אף לרווח של 50% על ההון העצמי.

נגישות